Retrassat

Aquesta és la carta que John Franklin Stevens va dirigir a Ann Coulter, una comentarista política de tendència conservadora que va qualificar de retrassat el president Obama en una piulada al twitter:

“Vinga, Sra Coulter, vostè no és ximple ni superficial. Aleshores, per què està contínuament utilitzant la paraula R com un insult?

Sóc un home de 30 anys amb la síndrome de Down que ha tingut problemes pel fet que molta gent pensi que tenir una discapacitat intel·lectual vol dir que sóc ximple i superficial. Jo no sóc cap d’aquestes coses, només processo la informació més lentament que la majoria de vostès. De fet m’ha portat tot el dia trobar la manera de respondre el seu ús de la paraula R ahir a la nit.

Primer vaig pensar que va utilitzar aquesta paraula per descriure el President com un nen que és intimidat per gent com vostè, però que ho ha superat i ha trobat la manera de tenir èxit a la vida com molts dels meus companys dels Special Olympics.

Després em vaig preguntar si pretenia descriure el President com algú que ha de lluitar per estar atent a tot el que diu, com tots nosaltres en cada cursa, des d’un obstacle fins al següent.

Finalment, em preguntava si vostè pretenia menysprear-lo, tractant-lo com si fos algú que probablement rep una atenció sanitària dolenta, viu en habitatges humils amb molt pocs ingressos i se les empaita com pot per mirar la vida com un do meravellós.

Perquè, senyora Coulter, això és el que som. Això i molt, molt més.

Després de veure el seu tweet, em vaig adonar que només volia menysprear el President vinculant-lo a gent com jo. Va suposar que la gent comprèn i accepta que vincular el President a una persona com jo és un insult i va suposar que se’n podia sortir amb la seva i seguir apareixent a la televisió com si res.

Em pregunto si va considerar la possibilitat d’utilitzar altres paraules odioses però les va descartar pensant que se li podrien girar en contra.

Bé, Sra Coulter, vostè i la societat han d’aprendre que quan comparen algú a gent com jo en realitat li estan donant una insígnia d’honor.

Ningú ha superat tot el que hem passat nosaltres i manté encara aquest amor a la vida.

Vingui i uneixi’s a nosaltres algun dia en els Special Olympics. Vingui i miri si després pot mantenir el seu cor indiferent.”

Un amic que no ha fet encara,
John Franklin Stephens
Global Messenger
Special Olympics Virginia

8 thoughts on “Retrassat

  1. Retroenllaç: Retrassat | Soma | Scoop.it

  2. Gràcies pel teu nou comentari. Si algú es creu que és “normal”, possiblement està ben equivocat. Tots som iguals i tots som diferents. Les persones amb discapacitat generalment tenen altament desenvolupada la intel·ligència emocional. Cadascú de nosaltres té punts forts i febles. L’aportació de tots és imprescindible per construir una societat més humana.

  3. Sembla mentida que una persona amb un nivell cultural, “se suposa alt”, pugui dir aquestes coses.
    “Justament”, aixó demostra una vegada més que l’inteligència no va lligada al sentit comú, a l’educació, a la sensibilitat……

Deixa un comentari

