Per què no aniré a l’#acampadagirona

Són dos quarts de vuit de la tarda. D’aquí mitja hora hi ha convocada una acampada a la que no hi penso anar. No tinc cap raó de pes: ni juga el barça ni tinc cap cita per sopar. No penso sortir al carrer perquè, amb la mà al cor, no hi crec en el #15M.

He sortit al carrer per defensar l’Estatut, per demanar que el meu estat no intervingui en una guerra injusta, per defensar el meu salari davant les retallades o fins i tot per defensar la vida del no nascut… Però no penso sortir al carrer a manifestar la meva indignació contra no se sap ben bé qui, per reclamar no se sap ben bé què i perquè s’aprofitin de la meva protesta no se sap ben bé qui.

Penso que no hi ha més democràcia que la formal – que prou feina ens ha costat aconseguir-la– i no crec en una “democràcia real” que menysprea les regles democràtiques. Si per transformar la nostra societat cal fer acampades contravenint les ordenances municipals i la normativa electoral és que la nostra democràcia s’ha convertit en populisme.

Així doncs, manifestaré la meva oposició a les llistes amb imputats votant una llista que no en tingui cap, manifestaré la meva oposició als dos grans partits majoritaris votant-ne un altre i  manifestaré la necessitat de reformar la nostra democràcia expressant quan calgui la meva postura al meu blog, al twitter, al facebook, al carrer i on sigui, i la meva postura no està, ni estarà mai, en contra de res ni de ningú sinó a favor d’uns valors democràtics, pels que crec que val la pena treballar dia a dia, sense soroll de cassolades que només busca el reconeixement dels mitjans.

Anuncis

2 thoughts on “Per què no aniré a l’#acampadagirona

  1. Txema, tots els llibres que ingereixes setmanalment t’estàn convertint en una màquina de fabricar arguments “lapidadors”. T’ho dic perquè tenia intenció d’anar a Puerta del Sol amb els de DRY i perquè la UDG em semblava un “fenòmen massa local”, però em quedo sense saber com defensar-ho…
    Es nota que la meva generació no ens adonem de la sort de viure en una democràcia que encara s’està formant i que en conseqüència encara coixeja.
    Al marge d’això, si tens temps de veure una pel.lícula sueca que es diu “A casa por Navidad”, fes-ho. Em va semblar molt curiosa.

  2. Gràcies pel comentari Joan. Tots aquests són temes opinables, hi ha gent que anirà a l’acampada amb arguments tant vàlids com els meus per no anar-hi.
    Aconseguiré “A casa por Navidad”, encara que estem al maig.
    Una abraçada!

Deixa un comentari

