El calvo d’en Klein

Només cal que ens passem una estona davant del televisor per observar que la majoria d’anuncis van dirigits a un públic juvenil. La primera raó és perquè els joves són els que més consumeixen però també perquè és el públic més vulnerable ja que encara no ha assolit una plena maduresa per discernir que és el que realment necessita i quines són les necessitats que s’ha creat artificialment.

Realment se’ns fa difícil d’entendre que un adolescent es deixi influir per un anunci de Kalvin Klein, ensenyant els calçotets per damunt dels texans… I en canvi no faci ni cas de la seva mare quan li diu que es posi els pantalons com Déu mana… ¿Per què fa més cas al Calvo d’en Klein –que s’està forrant a costa seva– que de la seva pròpia mare que procura educar el seu fill de la millor manera que sap i se l’estima més que ningú…?

Potser si un adolescent sabés com és la publicitat per dins es miraria els anuncis d’una altra manera. Si sabessin totes les estratègies, totes les tècniques i totes les trampes que es maneguen per persuadir-los de comprar no serien tant vulnerables a l’autèntic bombardeig consumista al que estan exposats (vegis el post anterior).

Aquest petit documental mostra exemples concrets de la manipulació de la realitat que porten a terme els publicistes per fer-nos els productes més apetitosos, sensuals o divertits.

Advertisements

4 thoughts on “El calvo d’en Klein

  1. Retroenllaç: L’art de la persuasió « Soma

  2. Retroenllaç: El calvo d’en Klein « AMPA IPSE BLOC … un espai per a la comunicació i per a la participació.

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s