L’art de la persuasió

Fa un temps vaig tenir oportunitat de conversar amb en Fernando, un prestigiós periodista que aleshores dirigia el suplement dominical més important d’Espanya. En un moment de la conversa em va preguntar de quina manera es tractava el tema de la publicitat i els mitjans en el pla d’estudis de la nostra escola. Li vaig contestar que aquest tema simplement no es tractava: les llengües, les matemàtiques o les ciències no deixen espai per parlar dels mitjans de comunicació. “Aleshores -em va contestar- els esteu deixant en pilotes… heu de saber que van a per ells”.

Una resposta tant contundent em va deixar capficat. Efectivament, la major part de la publicitat va dirigida als nens, adolescents i joves. Al llarg del dia estan sotmesos a un veritable bombardeig davant del qual no els podem deixar desprotegits. Per aquesta raó cal dotar als nostres joves de  les eines per convertir-se en espectadors crítics dels mitjans. Que coneguin els “trucs”, els efectes i recursos audiovisuals més comuns per persuadir-nos de realitats que només existeixen en la pantalla.

Cal aconseguir que quan vegin un bon anunci, una bona sèrie o una bona pel·lícula, es preguntin: “com s’ho han fet?”. Això els ajuda a posicionar-se a una distància prudencial del que veuen, aprenen a observar la realitat amb esperit crític i, de retruc, encara fruiran més de l’entreteniment que proporcionen els mitjans.

Anuncis

One thought on “L’art de la persuasió

  1. Retroenllaç: Ho van dir a la tele… | soma

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s