És possible una #educació de qualitat amb les #retallades ?

Estic d’acord amb el ministre que les retallades no tenen perquè comportar una pèrdua de la qualitat en l’ensenyament: hi ha països que gasten menys que nosaltres en educació i aconsegueixen millors resultats.

De fet, si mirem els països que estan per damunt nostre a l’informe PISA i que destinen menys diners per alumne que nosaltres podem observar que alguns d’ells tenen una ratio d’alumne per classe superior a la nostra, però cal observar també que tots aquests països ens superen en el número d’hores de classe de cada alumne a l’aula (excloent Corea del Sud, on la majoria d’alumnes  assisteixen a classes privades en horari extra-escolar) i en el fet que cada docent imparteix menys hores (tenint en compte que en tots aquests països la jornada laboral dels professors és més extensa).

Desgraciadament les retallades proposades per Wert no contemplen l’augment d’hores de classe que reben els alumnes ni de la jornada laboral dels professors ni la disminució de les hores de classe que imparteixen sinó que s’ha quedat només en una cosa: l’augment de ratio. De tot plegat concloc que si el govern de Madrid posa gestors enlloc d’experts en educació al capdavant del ministeri no és per millorar la qualitat de l’educació sinó per fer que  els nostres indicatius educatius vagin parells amb els econòmics.

Anuncis

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s