Staring at the sun (una cançò per Pentacosta)

Necessito aixecar els ulls i mirar-te, sentir el teu escalf sobre els meus gestos i la teva llum en les meves paraules. Com més m’enlluernes més feliç em sento d’aquesta ceguesa que m’aparta els ulls d’allò material i caduc, que m’empeny més enllà de la raó prudent i calculadora, més enllà dels interessos egoistes i mesquins.

Cec de la teva llum. Cec al plaer: aquesta maleïda crida persistent que em xiuxiueja “vull-més-vull-més-vull-més”, com un insecte al costat de l’orella que intento inútilment de foragitar.

Necessito mirar el sol perquè sé que he estat fet per contenir aquesta llum dins meu i irradiar-la tal com Tu me la dónes, com una força irresistible que em travessa i que em vivifica, que és present en cada partícula, en cada acord, en cada somriure, en cada mirada. L’Absolut que rodeja el món i l’estreny amorosament entre els seus braços, l’atzar que juga amb nosaltres com un infant, el pèndol de la història i l’equació de Schrodinger… Res no escapa d’aquesta llum que recorre tots els camins, que travessa tots els obstacles fins trobar el nostre cor.

Necessito mirar cap al sol per poder mirar-me a mi mateix sense por: jo no sóc qui he construït Auschwitz ni Dachau, ni els gulags, ni el gas sarín, ni la bomba atòmica, ni la injecció salina, jo no he escrit el Mein Kampf ni el Manifest Comunista…  Jo sé que dins meu hi ha aquell esclat de llum que s’inicià al Gòlgota i que, silenciosament, misteriosa, atrau totes les coses cap a Tu.

Translate into your language: Saudi-Arabia-iconBulgaria-iconChina-iconCroatia-iconCzechDenmark-iconNetherlands-flat-iconUnited-Kingdom-iconFinland-iconFrance-iconGermany-iconGreece-iconIndia-iconItaly-iconJapan-iconSouth-Korea-iconNorway-iconPoland-iconPortugal-iconRomania-iconRussia-iconSpain-iconSweden-icon (1)

5 thoughts on “Staring at the sun (una cançò per Pentacosta)

  1. M’encanta aquesta cancó.
    Qui no tingui les ganes de descobrir i de buscar aquesta llum,
    no pot sentir mai, la sensibilitat magnífica, de donar, d’estimar,
    de trobar el seu cor…..d’estar preparat lúltim dia del camí…

Deixa un comentari

