Corpus de #Rescat

Avui que tothom parla del rescat i s’abat damunt nostre la incertesa sobre el futur de la nostra economia, em resulta inevitable pensar en el veritable rescat: aquell que ens salva de l’esclavatge del diner, el rescat que ens allibera de l’asfixia d’aquests horitzons empetitits per la cobdícia i la mesquinesa.

Avui, festa del Corpus, és inevitable tornar a Cuatro Vientos, a aquella impressionant adoració eucarística, aquell milió de silencis que es va convertir en el més eloqüent dels missatges. Enmig d’aquest ambient pessimista, el record d’aquells moments inoblidables té un efecte balsàmic i estimulant. Tornar a fixar els ulls en la teva mirada tendra i compassiva. Poder escoltar el teu silenci mentre Tu m’escoltes sense paraules. Immergir-me en la quietud només pertorbada pel bellugueig d’una espelma que vacil·la al teu costat, com el batec d’un cor que va i ve com el meu amor, com un lent consumir-se vetllant les persones que estimes.

Gràcies per fer-te tan vulnerable com una engruna de pa que lentament es fon al meu paladar, per fer-te tan feble que t’hagis de valer dels meus pobres braços, per tancar-te en el sagrari de l’espai i el temps a fi que pugui assolir l’infinit i l’eternitat. Per fer-te així d’inert i omplir-me de vida, sumís per descobrir-me la llibertat, ínfim per ensenyar-me la meva pròpia dignitat. Gràcies per voler-te fer part de mi a fi que jo arribi a ser un altre Tu.

Gràcies per aquest misteri que cap ment humana mai podria arribar a imaginar.

Anuncis

4 thoughts on “Corpus de #Rescat

  1. Molt impressionant el vídeo. No l’havia vist. No vaig tenir l’ocasió de ser-hi i, de debò, és una manifestació de fe que impressiona.

Deixa un comentari

