Més enllà dels dubtes i la incertesa…

Quants cops en el nostre paper d’educadors o de pares ens sobrevé el dubte o la incertesa: “ho estic fent bé?”, “no podria exigir-me i exigir-los més o potser sóc una mica massa laxe?”, “realment els hi estic transmetent allò essencial, allò valuós i enriquidor?”. Potser per això em van agradar tant aquestes paraules de Marisa Madieri:

“Algunes vegades em sento incòmoda en el paper de mare; em sento inepta, em sembla que educo de forma descurada, que parlo poc, que deixo escapar en va aquests preciosos anys i dies de convivència amb els meus fills. Els miro i els trobo amables i guapos i penso en el buit que deixaran a casa meva quan se’n vagin. Els miro i em semblen encara indefensos i voldria poder assumir la càrrega de dolor que la vida els reserva, a ells com a tots. D’alguna manera, em sento responsable de la seva felicitat i em pregunto si han rebut les armes i els instruments necesaris per fer eleccions conscients, per ser valents en les proves, forts en les desil · lusions, generosos en l’èxit, per estimar i viure en el significat.”

No sé com seran els fills de Marisa Madieri i Claudio Magris però posaria la mà al foc que són gent extraordinària. No perquè tinguessin un mare molt segura de si mateixa, sinó perquè era una persona honesta que sabia què volia pels seus fills.

P.D: Ara només falta que l’Ildefonso de Quintopino m’escrigui per dir-me que els fills dels Magris són tots mafiosos, ionkis i prostitutes…

Anuncis

2 thoughts on “Més enllà dels dubtes i la incertesa…

Deixa un comentari

