Adéu Covey

Ahir ens va deixar als 79 anys Stephen Covey, l’autor dels famosos “7 hàbits de la gent altament efectiva”, un llibre que vaig començar a llegir amb cert escepticisme i que s’ha acabat convertint en un dels meus llibres de capçalera. Un aparent pamfletillo d’autoajuda que és, en realitat,  una mena de compendi sistematitzat de sentit comú presentat amb elegància, amb aquest atractiu que els yankees saben donar als seus productes.

Els 7 hàbits semblen anar dirigits a l’àmbit professional, a directius i homes de negocis a la recerca de l’èxit, però jo, en la meva lectura particular, vaig substituir el directiu pel professor i els empleats o clients pels alumnes i vaig començar a aplicar a l’aula els seus consells… Els resultats no van tardar en arribar: mica en mica estava aconseguint fer més atractiva i engrescadora la meva feina i observava com cada cop es feia més gran la meva connexió –la sinèrgia– amb els companys i  alumnes. Anava adquirint la certesa que realment els consells d’aquell llibre funcionaven, que la meva feina era més efectiva, i això m’animava a continuar posant en pràctica el que anava llegint.

Un cop acabat el llibre el vaig recomanar vivament al Cap d’Estudis de l’escola. Es veu que li va agradar perquè al setembre següent ens va impartir unes quantes sessions als professors completament inspirades en les seves pàgines.

Crec que el secret de Covey radica en el fet que tot el seu missatge se sustenta en una ètica de principis y no en l’aparença. Covey no ens transmet tècniques de comunicació o de relació, sinó que ens convida a fonamentar la nostra vida en principis ètics, a donar sentit a la nostra actuació, a actuar d’acord amb uns objectius que esdevindran el veritable motor dels nostres actes.

Millor que us ho expliqui ell mateix. Des d’aquí només em queda donar-li les gràcies i recomanar-vos, si no ho heu fet encara, que llegiu amb calma el seu llibre, deixant que cada consell trobi ressò en aspectes concrets de la vostra vida.

Anuncis

3 thoughts on “Adéu Covey

Deixa un comentari

