Juan Belmonte, matador de toros

Quan em van recomanar Juan Belmonte, matador de toros, vaig tenir la certesa que aquest havia de ser un llibre extraordinari, sobretot atenent el fet que la recomanació venia d’en Miquel, que és més de la ceba que el Pi de les Tres Branques i el llibre en qüestió és ni més ni menys que la biografia d’un mític torero sevillà.

No m’agraden els toros i mai n’he estat partidari. Considero que és una salvatjada exposar una persona a un risc així, per més art i cultura que representi, però aquesta biografia ha aconseguit ficar-me de ple en un món que no només m’és aliè sinó que fins a cert punt em provoca recel.

Realment, i sense exagerar, us he de dir que aquesta és una de les millors biografies que he llegit mai. Manuel Chaves amb un estil elegant però sobri, deixa que sigui la veu de Juan Belmonte qui ens expliqui totes les vicissituds que va haver de recórrer fins convertir-se en un dels millors toreros de la història: el triomf i el fracàs i sobretot la por. Una por que per més que Juan Belmonte sabés dominar, aconsegueix trasbalsar la percepció de la vida i de la mort i de ben segur que va tenir quelcom a veure amb el seu tràgic suïcidi.

Després de llegir el llibre m’ha fet gràcia trobar algunes de les imatges que corren a la xarxa del mític torrero. Us deixo amb aquesta breu efemèride de l’agència EFE.

Anuncis

Deixa un comentari

