Mascles de debò

Fa un temps, en una trobada amb professors de diversos centres, una professora d’una escola mixta em va preguntar com m’ho feia jo, en una escola diferenciada, per decorar la classe. “Què vols dir?” li vaig contestar desconcertat. “És que a la meva classe –em va dir–  això ho fan les nenes i tinc curiositat per saber com us ho feu en un cole només de nens…”.

En aquell moment vaig tenir l’evidència que l’educació diferenciada contribueix més que la mixta a superar els estereotips de gènere. A cap dels meus alumnes se li arronsa la masculinitat per decorar la classe, fregar el que s’ha embrutat, fascinar-se amb una poesia o cantar en públic “someone like you”… Els meus alumnes no tenen por d’assumir qualsevol rol que tradicionalment s’atribueixi a les noies, entre d’altres coses perquè elles no hi són per fer-ho, així que mica en mica s’hi acaben acostumant . Per això en les escoles diferenciades de noies sorgeixen més enginyeres i en els de nois més mestres, per això, a dia d’avui, ningú ha pogut demostrar que la diferenciació per sexes a l’escola contribueixi a fomentar el masclisme i la discriminació sexual, per això tinc la certesa que els meus alumnes perceben més clar que ningú què significa ser un mascle de debò:

Anuncis

5 thoughts on “Mascles de debò

  1. Com sempre tot aixó depèn de les persones. En aquest cas dels educador….i del que es veu a casa!
    Jo treballo en una escola mixta. No sóc mestra. Coordino menjador i les estones de lleure.
    A la nostra escola, tant nens com nenes col.laboren en totes les tasques, per igual. Inclus quan
    es tracte de feines voluntàries.
    El meu fill, va a la vostre escola. En cap moment veig que rebi una educació masclista.
    El que més valoro de la vostre escola és justament aixó, els valors que els hi transmeteu.
    El més important és saber educar. Aquesta és una feina totalment vocacional.

    • Sens dubte tot depèn dels professionals que hi ha al darrera, segueixin el model que segueixin. En cap moment he intentat menystenir l’educació mixta i demano disculpes sí ho ha pogut semblar. Només volia remarcar que en alguns aspectes ho tenim més fàcil i que no són justos alguns prejudicis que corren… Gràcies pel comentari, Aida

Deixa un comentari

