La lògica de l’amor

“Sempre he cregut en els números. En les equacions i la lògica que porta a la raó. Però, després d’una vida de recerca em dic, què és la lògica? Qui decideix la raó? He buscat a través de la física, la metafísica, el deliri… Una vegada i una altra. I he fet el descobriment més important de la meva carrera, el més important de la meva vida. Només en les misterioses equacions de l’amor es pot trobar alguna lògica. Estic aquí aquesta nit gràcies a tu. Tu ets la meva única raó de ser. Ets totes les meves raons. Gràcies! ”

Aquest és un fragment del discurs que el matemàtic John Nash recita quan li atorguen el Premi Nobel d’Economia l’any 1994. Nash (encarnat per Russel Crowe en aquest fragment d’Una Ment Meravellosa) patia esquizofrènia i va aconseguir fer front a la seva malaltia gràcies a l’heròic compromís de la seva esposa. Una biografia que demostra que la malaltia, com totes les adversitats que patim a la vida, tenen un significat que només la lògica de l’amor permet desxifrar.

Gentilesa d’en Pere, un alumne avantatjat…

6 thoughts on “La lògica de l’amor

Deixa un comentari

