(The guardian) Angel of Harlem

De ben petit em van ensenyar que tots tenim el nostre àngel de la guarda que ens protegeix i a qui podem demanar coses. Cada capvespre, quan me n’anava a dormir, la meva mare sempre em desitjava bona nit i afegia: “tots els angelets al teu llit”. Allò, però, no s’ha quedat en un record d’infantesa: encara ara, passats els anys, continua aquesta certesa que no estic sol, que sempre hi ha algú que viatja al meu costat.

Hi ha gent que li ha posat nom al seu àngel i li encarreguen coses que van més enllà de les típiques tasques d’evitar que prenguis mal i xiuxiuejar-te a l’orella bons propòsits, alguns fins i tot s’atreveixen a demanar-li coses tan fútils com trobar aparcament… El meu àngel, en canvi, no té nom –bé, sí que en deu tenir, però no me l’ha dit i jo no el penso re-batejar– i no m’ajuda a trobar aparcament perquè vaig en moto. La veritat és que sé poques coses d’ell: que és esperit pur i que té una voluntat perfecta i també que… Bé, això que us explicaré ara és una intuïció molt profunda, però em sembla que el meu àngel a vegades té enveja de la meva condició mortal i li agradaria carregar amb el pes de la materialitat. No sé, suposo que té curiositat per saber què se sent quan la teva llibertat és tan voluble com el seu esperit, quan la teva vida és arrossegada pel temps i cada instant té una profunditat eterna. Li agradaria cantar i veure com el seu Hosanna es propaga i s’extingeix en el vent… Qui sap, potser el meu va se l’àngel d’en John Coltrane o de l’Elvis… Potser abans que li caigués assignat un pobre pelacanyes de Girona va ser el famós “Angel of Harlem”. És l’única explicació que trobo al fet que el món es pari cada cop que escolto aquesta cançó i no em pugui contenir de cantar-la amb totes les meves forces:

Anuncis

7 thoughts on “(The guardian) Angel of Harlem

  1. Retroenllaç: (The guardian) Angel of Harlem | Soma | Scoop.it

  2. Jo també sóc dels de l’aparcament… I tinc una història molt personal amb els aparcaments i els àngels que és massa forta i algú pensaria que estic boig… Així que Visca l’Angel of Harlem!!!!!!!!!!!!!

Deixa un comentari

