El cervell adolescent i la neurodidàctica

Iroise DumontheilSaber què els hi passa pel cap als meus alumnes és potser una de les raons que fan de la meva una feina tan apassionant (encara que de vegades posi en risc el meu equilibri emocional). Per sort, els nous avenços sobre el desenvolupament neuronal dels adolescents estan aconseguint desentrellar gran part d’aquest misteri i ens estant portant a proposar canvis profunds en la manera com ensenyem als joves. Aquest és un tema que ja vaig abordar a Soma fa un temps en una extraordinària conferència TED de la professora Sarah-Jayne Blakemore. També a casa nostra el doctor David Bueno i l’equip d’edu21 donen orientacions sobre aquesta qüestió.

En el breu vídeo que us deixo a continuació, la investigadora Iroise Dumontheil, de l’Institute of Cognitive Neuroscience de la University College of London, planteja com introduir en el procés d’aprenentatge factors que influeixen enormement a l’adolescent com l’acceptació social i la immediatesa. Segons la doctora Dumontheil, “durant l’adolescència les coses han d’empitjorar per tal que després puguin millorar”… Tot un consol.

Anuncis

3 thoughts on “El cervell adolescent i la neurodidàctica

  1. Retroenllaç: El cervell adolescent i la neurodidàctica | Soma | Scoop.it

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s