Música, per a què?

música_per_a_quèA les meves classes hi ha llibertat d’expressió, tothom qui vol i quan vol pot demanar la paraula i preguntar. Hi ha, però, una pregunta que em reventa, una pregunta que, si pogués, prohibiria a la meva aula: “I això per a què serveix?”. Com si només valgués la pena interessar-se per allò que té una utilitat pràctica, com si el coneixement es restringís a la tècnica.

Potser el desenvolupament tecnològic, la competitivitat i l’hedonisme no ens ajuden a descobrir que allò més essencial a la vida no serveix aparentment per a res; que allò més abstracte és també allò més veritable, que allò més espiritual és el que dóna sentit al món material.

La música és una clara demostració del que intento explicar i aquest vídeo elaborat per musinetwork ens dóna un allau de raons per descobrir que la música, encara que no “serveixi per a res” té un paper insubstituïble en les nostres vides.

Anuncis

6 thoughts on “Música, per a què?

  1. Retroenllaç: Música, per a què? | Soma | Scoop.it

  2. Entenc el que vols dir, però també entenc als estudiants. Jo també sóc estudiant, i creu-me que moltes vegades tens la sensació d’estar aprenent tonteries que mai et serviran per res. Llavors parles amb gent que ha estudiat la mateixa carrera que tu, i aquestes converses et confirmen que realment el que estàs estudiant és inútil…

    • Jo també t’entenc, Nico, i en el grau de Química això que dius és bastant exagerat durant els 2 primers cursos… Potser jo vaig tenir clar massa aviat que em dedicaria a la docència i que res del que m’estaven explicant em “serviria” per capacitar-me professionalment sinó pura i simplement per satisfer la meva curiositat…

  3. Retroenllaç: ¿Música, para qué? « musicadeveritat,

Deixa un comentari

