Si un alumne ho demana…

si un alumne ho demanaSi un sol alumne m’ho demana… jo repeteixo la lliçó tants cops com faci falta i en l’idioma que em sembli. Així ho he fet en els setze anys que porto donant classe a alumnes de prop de 30 nacionalitats provinents de 4 continents i m’he aconseguit fer entendre per tothom… Perquè gràcies a un consell escolar i una conselleria que s’han refiat de la meva professionalitat encara ha d’arribar el dia que algú em digui en quina llengua he d’impartir les meves assignatures i us asseguro que ningú, cap alumne ni cap pare, en aquests setze anys, n’ha fet d’això un problema.

Els que hi veuen un problema són una dotzena de pares –d’un continent i una nacionalitat molt concreta– que enlloc de preocupar-se d’educar els seus fills els utilitzen políticament emparats per un Tribunal Superior que enlloc de repartir justícia es despenja amb un auto esperpèntic que resulta difícil de creure que sigui imparcial… Més aviat sembla una maniobra més d’un Govern que es pensa que un sistema educatiu serveix per espanyolitzar.

Mirin, em vaig fer professor per combatre la ignorància, no per barallar-me amb l’estupidesa –en aquest cas m’hauria fet polític– i detesto que m’utilitzin per les seves maniobres ideològiques i que traslladin a les aules les seves controvèrsies polítiques. Diguin el que diguin els parlaments i tribunals, els meus alumnes a la meva classe continuaran parlant l’idioma que els hi surti del nas i jo seguiré contestant-los en l’idioma que em roti, ara bé, no toleraré de cap manera –i crec que la direcció de la meva escola tampoc–  que la majoria dels meus alumnes perdin el seu dret a escoltar les classes en la seva llengua o que uns altres hagin d’abandonar la meva aula per rebre les classes en un idioma diferent… No se n’adonen que el camí emprès per la immersió és irreversible i que qualsevol pas en direcció contrària suposarà la ruptura d’un model que, tot i les seves limitacions, s’ha mostrat prou flexible com per adaptar-se a les diferents realitats lingüístiques d’aquest país? Per què acabar amb un model que s’ha demostrat eficaç no només des d’un punt de vista pedagògic, sinó també social?

No va ser un dels partits polítics que defensa aquesta sentència que es va presentar a les eleccions amb el lema “mejor unidos”? Doncs comencin per aplicar-ho a l’escola, perquè si no som capaços d’educar-los junts, com volen aconseguir que convisquin plegats?

One thought on “Si un alumne ho demana…

  1. Retroenllaç: Si un alumne ho demana... | Soma | Scoop.it

Deixa un comentari

