Homo APM: fer gràcia o fer tonteries

homo apmLa primera vegada que vaig veure l’Homo APM no va ser a la tele sinó en viu, en una sortida a Barcelona quan un alumne ens va alertar: “goita, l’Homo APM!”, automàticament un grupet se li va apropar i s’hi van fer fotos com si es tractés d’un futbolista. Mentrestant un altre alumne em va explicar que aquest individu era un personatge televisiu d’un programa d’humor. Recordo que em vaig interrogar sobre com un paio amb aquell posat tímid podia arribar a ser divertit, però aviat vaig poder veure’l en acció: un tècnic li va col·locar un micro sense fil sota la jaqueta i un càmera es va situar a una distància suficient per no ser observat. Acte seguit l’Homo APM va cercar una víctima, una persona que desconegués la seva identitat mediàtica: un home gran que semblava estranger. Se li va apropar i va començar a parlar sol al seu costat. El bon home se’l va quedar mirant amb cara d’estranyesa i es va allunyar d’ell uns metres.

En un primer moment em va fer llàstima. Vaig considerar que se n’estaven enfoten d’aquell pobre home i jo –com en Paco Candel– també penso que riure-se’n dels altres és tan fàcil que no fa gens de gràcia. Després vaig sentir una mica de llàstima també per l’Homo APM. Em va semblar que la seva era una actitud cínica, la de denigrar la seva pròpia imatge personal fent-se l’imbècil, per guanyar-se la vida…

Ahir un amic em va ensenyar un fragment del programa emès aquesta setmana, en el que l’homo APM visita la fira de Sant Josep i va pels estands menjant adob i dient que “soy adicto al abono”, fins que es topa amb un individu anònim –que a alguns, però, els hi resultarà estranyament familiar– i expressa davant les càmeres el que molts opinem sobre l’Homo APM: “noi, deixa de fer tonteries!”.

One thought on “Homo APM: fer gràcia o fer tonteries

  1. Retroenllaç: Homo APM: fer gràcia o fer tonteries | S...

Deixa un comentari

