Pensar en positiu: escull com vols viure la vida

Man Staring at Glass of WaterEn Jerry era el tipus de persona que t’encantaria odiar. Sempre estava de bon humor i sempre tenia alguna cosa positiva a dir. Quan algú li preguntava com li anava, ell responia: “Si pogués estar millor, tindria un bessó”

Era un gerent únic. De fet tenia diversos cambrers que l’havien seguit de restaurant en restaurant. La raó per la qual els cambrers van seguir en Jerry era per la seva actitud. Ell era un motivador nat. Si un empleat tenia un mal dia, Jerry estava allà per fer-li veure el costat positiu de la situació.

Veure aquest caràcter realment em va causar curiositat, així que un dia vaig anar a buscar en Jerry i li vaig preguntar: “No ho entenc! No és possible ser una persona positiva tot el temps. Com t’ho fas?”. En Jerry va respondre: “Cada matí em desperto i em dic a mi mateix, Jerry, tens dues opcions avui. Pots escollir estar de bon humor o pots escollir estar de mal humor. “Decideixo estar de bon humor. Cada vegada que passa una cosa dolenta, puc escollir ser una víctima o puc optar per aprendre d’ella. Escullo aprendre d’aquella situació. Cada vegada que algú ve a mi per queixar-se, puc acceptar la seva queixa o puc descobrir el costat positiu de la vida. Escullo el costat positiu de la vida “.

“Sí, és clar, com si fos tan fàcil”, vaig protestar.

“Sí, ho és,” va dir en Jerry. “La vida és construeix sobre eleccions. Quan treus tota la resta, cada situació és una elecció. Tu tries com reacciones a les situacions. Tu tries com la gent afectarà al teu estat d’ànim. Pots escollir estar de bon humor o de mal humor. El resultat final és la teva decisió de com vols viure la vida ”

Vaig reflexionar sobre el que va dir en Jerry. Poc temps després, vaig deixar la restauració per iniciar el meu propi negoci. Vam perdre el contacte, però sovint pensava en ell quan havia de fer una elecció en la vida en lloc de reaccionar contra ella. Diversos anys més tard, vaig saber que en Jerry va fer una cosa que no s’ha de fer mai en un restaurant: va deixar la porta de darrere oberta un matí i va ser assaltat per tres lladres armats. Mentre intentava obrir la caixa forta, la seva mà, tremolant pel nerviosisme, va relliscar de la combinació. Els assaltants van sentir pànic i li van disparar. Per sort, en Jerry va ser trobat relativament aviat i traslladat a l’hospital. Després de 18 hores de cirurgia i setmanes de teràpia intensiva, en Jerry va ser donat d’alta de l’hospital amb fragments de bala en el seu cos. Vaig veure’l uns sis mesos després de l’accident. Quan li vaig preguntar com estava, em va respondre: “Si pogués estar millor, tindria un bessó. Vols veure les cicatrius?”

Em vaig negar a veure les seves ferides, però li vaig preguntar què havia passat pel seu cap durant el robatori. “El primer que em va venir a la meva ment va ser que hauria d’haver tancat amb clau la porta de darrere”, va contestar. “Llavors, mentre estava estès a terra, vaig recordar que tenia dues opcions: podia triar viure o podia escollir morir. Vaig triar viure”.

“No tenies por? Vas perdre la consciència?”, Li vaig preguntar. En Jerry va continuar: “Els metges van ser genials. No deixaven de dir-me que em recuperaria. Però quan em van portar a la sala d’emergències i vaig veure les expressions en les cares dels metges i infermeres, realment em vaig espantar. Als seus ulls, vaig llegir: “És home mort.” Però jo sabia com havia d’actuar “.

“Què vas fer?”, Li vaig preguntar.

“Bé, hi havia una infermera corpulenta que em preguntava coses cridant. Em va preguntar si era al·lèrgic a alguna cosa. -Sí! -li vaig contestar. Els metges i infermeres van deixar de treballar un moment mentre esperaven la meva resposta… Vaig respirar profundament i vaig cridar, ‘A les bales!’ Mentre reien, els vaig dir: “Estic escollint viure. Opereu-me com si fos viu, no mort”.

Jerry va viure gràcies a la professionalitat dels metges, però també per la seva sorprenent actitud. Vaig aprendre d’ell que cada dia tenim l’elecció de viure plenament. L’actitud, al cap i a la fi, ho és tot.

Per Francie Schwartz Baltazar

L’actitud positiva d’en Jerry és comparable a la d’en Kevin Garnett, disposat a carregar amb el que faci falta per fer la vida més agradable als altres, oi?

Translate into your language: Saudi-Arabia-iconBulgaria-iconChina-iconCroatia-iconCzechDenmark-iconNetherlands-flat-iconUnited-Kingdom-iconFinland-iconFrance-iconGermany-iconGreece-iconIndia-iconItaly-iconJapan-iconSouth-Korea-iconNorway-iconPoland-iconPortugal-iconRomania-iconRussia-iconSpain-iconSweden-icon (1)

5 thoughts on “Pensar en positiu: escull com vols viure la vida

  1. Retroenllaç: Pensar en positiu: escull com vols viure la vid...

  2. Et deixo una frase que em va colpir:
    “El pesimista se queja del viento;
    el optimista espera que éste cambie;
    el realista ajusta las velas.”

    William A. Ward

Deixa un comentari

