Carta al director (que no escriuré mai)

London Youths Drinking on the SidewalkTorno a casa a altes hores de la nit, passo pel costat d’una colla de joves que s’aplega davant d’un portal, un d’ells se’n separa per fer un riu al bell mig del carrer –m’aparto perquè encara m’esquitxarà–, més endavant també he d’esquivar un paio begut que va fent esses pel carrer mentre un parell de cotxes de policia corren amunt i avall, fent sonar
les seves sirenes fins aturar-se davant l’estació on fan una redada per detenir un parell de joves…

No, no estic recreant el Chicago dels anys vint, ni el barri vermell d’Amsterdam, estic parlant de Girona ahir a la mitjanit. Una estampa de sant Narcís, no del sant “in person”, sinó de les seves festes, ja s’entén…

Si això fos una carta a la Vanguàrdia ara tocaria posar el crit al cel, apel·lar a les institucions, al fracàs educatiu i a la crisi de valors. Però no s’hi val desempallegar-se així del problema. Aquests joves són els nostres fills, els nostres alumnes. Ho volguem o no, ells són un reflex sincer del que vivim i pensem –potser implícitament– els adults. Ells són els hereus d’una societat líquida, impregnats d’uns valors tan consistents com els bollycaos. Ells són les víctimes de les nostres mentides i les nostres contradiccions.

Topar-me amb aquesta realitat em serveix per reafirmar-me en la meva feina, per assumir la meva part de culpa i procurar impregnar de principis una societat que trontolla davant dels meus propis ulls. M’obliga a renovar el meu compromís d’ofegar el mal amb abundància de bé, de defensar la veritat on impera el relativisme, de fer atractiu el camí del bé, encara que de vegades es faci feixuc nedar contra-corrent, de resistir, de no deixar-se anar… Convidar-los a construir la seva pròpia identitat i mantenir íntegres els seus principis, perquè si deixen que es disgreguin, encara que només sigui per una nit de festa, corren el perill de no arribar-los a trobar ni després de la ressaca ni mai més.

Translate into your language: Saudi-Arabia-iconBulgaria-iconChina-iconCroatia-iconCzechDenmark-iconNetherlands-flat-iconUnited-Kingdom-iconFinland-iconFrance-iconGermany-iconGreece-iconIndia-iconItaly-iconJapan-iconSouth-Korea-iconNorway-iconPoland-iconPortugal-iconRomania-iconRussia-iconSpain-iconSweden-icon (1)

6 thoughts on “Carta al director (que no escriuré mai)

Deixa un comentari

